Adobe logo je jedan od najprepoznatljivijih brend simbola u svetu grafičkog dizajna, tehnologije i softverske industrije. Iako je mnogima poznat, malo ko zna detalje o njegovoj evoluciji i promenama kroz godine.
Modernog i upečatljivog izgleda, Adobe logo je pomogao kompaniji da privuče pažnju investitora, korisnika i partnera. Njegov dizajn je dovoljno fleksibilan da prati širenje Adobe-ovog portfolija proizvoda, a istovremeno ostaje snažan i prepoznatljiv.
Kao i mnoge tehnološke kompanije, Adobe je tokom godina menjao tipografiju, paletu boja i dizajnerske izbore kako bi se prilagodio novim trendovima i mogućnostima.
Uvod u Adobe logo i brend
Pre nego što zaronimo u istoriju Adobe logotipa, vredi znati nešto više o samoj kompaniji i njenoj strategiji brendiranja. Adobe, prvobitno poznat kao „Adobe Systems“, je američka softverska kompanija specijalizovana za alate za vizuelni i grafički dizajn.
Njeni vodeći proizvodi uključuju Adobe Photoshop za obradu slika, Adobe Illustrator za vektorsku ilustraciju i Adobe Acrobat Reader. Tokom godina, kompanija je proširila svoju ponudu na širi spektar marketinških i CXM alata.
Adobe je osnovan 1982. godine od strane Charlesa Geschkea i Johna Warnocka, koji su napustili kompaniju Xerox kako bi osnovali sopstveni brend. Zanimljivo je da ime „Adobe“ potiče od Adobe Creek-a, potoka u Los Altosu, Kalifornija, koji je tekao iza Warnockove kuće.
Pozicioniran kao lider u oblasti grafičkog dizajna, Adobe je oduvek ulagao značajna sredstva u vizuelni identitet. Originalni logo i stilizovano slovo „A“ kreirala je Marva Warnock, grafička dizajnerka i supruga Johna Warnocka.
Iako su neki elementi logotipa ostali dosledni tokom godina, poput stilizovanog „A“, drugi aspekti brendiranja, kao što su paleta boja, su se razvijali.
Istorija Adobe logotipa: Evolucija simbola
Istorija Adobe logotipa počinje 1982. godine, kada je kompanija osnovana u garaži Johna Warnocka. Prvi logo, koji je dizajnirala Marva Warnock, nastavio je da utiče na dizajn Adobe logotipa tokom decenija.
Međutim, brend je menjao tipografiju i boje kako bi se dopao široj ciljnoj publici.
1982
Originalni Adobe logo, koji je dizajnirala Marva Warnock, imao je korporativni izgled sa tamno tirkiznom pozadinom i belim slovima. Slova u reči „Adobe“ su dizajnirana da izgledaju geometrijski i moderno.
Mnoge od slova su se preklapala, iako je „O“ u sredini reči stajalo samostalno. Najupadljiviji deo ovog logotipa bilo je veliko slovo „A“, dizajnirano da izgleda kao trougao sa otvorenim donjim delom.
Ispod reči „Adobe“ nalazile su se reči „Systems Incorporated“, napisane kontrastnim serif fontom, sve velikim slovima.

1990
Početkom 1990-ih, Adobe je rafinirao i modernizovao svoj logo. Paleta boja je promenjena na jednostavnu kombinaciju crne i bele, što je demonstriralo sofisticiranost i profesionalizam kompanije. Pozadinski baner je takođe uklonjen, ostavljajući samo slova.
Dizajn reči „Adobe“ je bio vrlo sličan originalnom logotipu, iako su linije bile malo deblje. Deo „Systems Incorporated“ je takođe eliminisan, radi jednostavnijeg i uravnoteženijeg estetskog izgleda.

1993
Godine 1993, Adobe je napravio možda najznačajniju promenu u dizajnu svog logotipa. Stilizovano „A“ je uklonjeno iz reči „Adobe“ i transformisano u samostalni simbol. Ovo „A“ se pojavilo u beloj boji na crvenoj pozadini, demonstrirajući strast i samopouzdanje.
Simbol je bio praćen rečju „Adobe“, ovog puta prikazanom jednostavnijim sans-serif fontom, malim slovima. Reč „Adobe“ je bila napisana crnom bojom, kako bi kontrastirala sa crveno-belim simbolom.
Značajno je da je verzija Adobe logotipa iznad kreirana sa rečju pored simbola, umesto ispod njega. Ova verzija je često korišćena na Adobe veb sajtu, počevši od 2017. godine.

2020
Tokom 2020. godine, Adobe je ponovo rafinirao svoj logotip, birajući sveobuhvatnu crveno-belu paletu boja za sve aspekte simbola. Najveća promena u logotipu bila je odluka da se crna reč promeni u crveni natpis, usklađujući se sa Adobe simbolom.
Ponovo su proizvedene dve verzije logotipa za različite namene. Jedna prikazuje reč „Adobe“ ispod simbola, dok druga prikazuje natpis sa desne strane. U verziji koja postavlja reč i simbol jedan pored drugog, slova „Adobe“ izgledaju malo šire.

Od 2023. godine kompanija Adobe pravi novu koncepciju, promovišući wordmark logo, ali ne kao novi logotip već samo kao dodatni način predstavljanja brenda u digitalnom prostoru.
„Ovo nije zamena za naš logo; to je jednostavno novi način da izrazimo kako predstavljamo naš brend u svetu,“ izjavila je Heather Combs, šefica strategije brenda u Adobe-u.
Combs je istakla da wordmark Adobe-u omogućava „kompaktniji način izražavanja identiteta brenda“. Promene su suptilne, ali imaju snažan efekat — uklonjeno je dodatno slovo „A“, font je blago podebljan, a boja prepoznatljivog trouglastog „A“ prilagođena je novom stilu teksta. Rezultat je elegantniji, moderniji i kompaktniji vizuelni identitet u poređenju sa verzijom iz 2020. godine.

Izvor: fabrikbrands. com